Försäkringsskador

Ibland är olyckan framme och då finns vi där för att hjälpa er hela vägen så att ni kan börja använda ert fritidsfordon igen. Vi samarbetar med de flesta försäkringsbolag och i vår nyrenoverade verkstad står vår utbildade personal redo att se till att ditt fordon får den bästa reparationen som är möjlig. 

När olyckan är framme hör ni av er till ert försäkringsbolag och anmäler vad som har hänt. Därefter får ni ett försäkringsnummer som ni använder vid kontakten med oss för att vi ska kunna registrera ett ärende i våra system. Därefter görs en kalkyl av våra specialiserade handläggare. När kalkylen är godkänd av ert försäkringsbolag beställs delar som behövs för reparationen. När delarna är hemma bokar vi in ert fordon på verkstaden och reparationen slutförs.

Registrera en försäkringsskada hos oss genom formuläret nedan så kontaktar vi dig och startar igång ärendet.


Härmed intygar jag att Sehammars Servicecenter tillåts beställa det material som krävs för att åtgärda min försäkringsskada. I det fall då reparation uteblir kommer Sehammars Servicecenter att debitera er för material och nedlagd arbetstid.

Så här ska bilderna se ut

Bild #1 (Registreringsskylt):

Bild #2 (Skadan från avstånd):

Bild #3 (Skadan):

Bild #4 (Skadan i närbild):

Bild #5 (Mätarställning om det är en husbil):